CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

August 20, 2011

cinta si dia

Assalamualaikum.

pernah tak korang jatuh cinta?
pernah tak korang rase sayang dekat seseorang tu melebihi sayang seorang kawan?
pernah tak korang rase nk memiliki?
tapi pernah tak,ape yang korang nak tu tak tercapai?
pernah korang kecewa dalam cinta?
cinta zaman muda..
cinta yang paling indah..
betul ke?
call me budak coz i want to stay young.

--------------------------------------
malam tu....

aku cuba berjalan laju supaye dapat berjalan sebelah dia..
takut jugak jalan lambat-lambat..
kang dia kat depan,aku kat belakang...
malam tu jugak,aku amik kesempatan nak tanye keadaan dia..
mase macam ni susah nk dapat..
biarlah dia jadi macam dlu..
aku perasan lepas dia dikecewakan oleh perempuan tu..
dia macam tak happy...
boleh nampak dia berbeza..
tak tahulah kalau aku je yang perasan..

dia kata,ni kali kedua dia kapel..
and ni jugak kali kedua dia dikecewakan...

aku : weh,kau ni oke ke tak?
dia : oke je..
aku : alah,kau tayah tipu lah..kau sedih lg eh psl awek kau tu?
dia : *senyap sekejap
dia : kalau kau baru clash dengan pakwe kau.ape perasaan kau?
aku : aku takde pakwe....

kteorang jalan lagi...
cakap cakap sikit,lepastu dia ubah topik..
biarlah,aku tanak paksa dia..
aku cuma tanak dia terlalu fikirkan ape yang dah jadi..

-----------------------------

kalau kita terlalu cintakan seseorang tu,belum tentu lagi kita akan memiliki dia..
bila terlalu memaksa,dia akan terima kite dengan hati separuh rela...
dari situlah,takkan ader satu persefahaman yang menyebabkan asyik nak bergaduh..
cinta boleh dipupuk..tapi mengambil masa..dari situlah akan lahirnya cinta yang betul-betul suci..

faktor rupa,kekayaan,kebijaksanaan tu hanyelah sampingan..
dalam  rumahtangga,semuanya hanya berlandaskan tanggungjawab..persefahaman..kasih sayang..
iman tu penting..solat tu penting..agama tu penting..

cinta remaja hanya untuk mengejar keseronokan..
rase disayangi dan nak menyayangi..
tak lebih pun..
jarang sekali yang bercinta tu sebab terniat nak berkahwin...
jarang sangat..

jangan sebab cinta je,rase macam takda harapan untuk hidup dekat dunia ni..
tak ramai yang sedar,kita ada cinta allah sebenarnya..
pernah tak kita cintakan allah macam kita cinta dekat pakwemakwe kita?
cukup ke kita solat selameni?
cukup ke kita mengaji?
macam mane pulak dengan pergaulan kita?
aurat macam mane?
dengan kekasih,semua sanggup buat..
sedar tak kita ni kekasih allah?
allah bagi kita agama,allah bg kite ketenangan,allah bg kita masuk syurga satu hari nanti..
allah pelihara kita dekat dunia,allah bg kita akal..
allah bg kita anggota yg sempurna..
tp kite lupa dekat allah..

sedarlah,allah takkan bagi ujian yang melebihi tahap kemampuan kita..
kita diuji dengan cinta manusia..

mase photoshot dgn beloved sister

fikir dan fikir balik..
kalau cintakn seseorang tu sangat,usaha la untuk dapatkan..
usaha bukan paksa..
mungkin ape yang berlaku lebih baek macam tu.
satu hari nanti pun akan berpisah jugak..
belajarlah terima hakikat..
banyak lagi manusia dekat dunia ni..
yang kite jumpe baru sikit...
jangan tak sabar sangat...

pernah terpikir macam ni :

macam mana nk beza mane satu cinta yang akan kekal?




Gratisan Musik